Nikdo sice není schopen doložit, že oteplování je způsobeno růstem CO2, dokonce je možné, že růst CO2 je naopak způsoben rostoucí teplotou. Ale přesto se bojem proti CO2 začaly v Evropě podporovat diesely, protože mají trochu nižší spotřebu a tudíž produkci CO2. V zápalu boje se zapomnělo na to, že ale také produkují rakovinotvorné mikročástice a jedovatý NOX. Se zpřísňováním norem spotřeby se nutně přešlo ke snižování objemu motorů a přeplňování, což sice ještě trochu snížilo spotřebu, ale způsobilo zvýšení množství NOX a mikročástic, protože vždy je něco za něco. Tak se přidal do výfuku ještě EGR ventil, který vrací část spalin zpět do sání motoru, filtr mikročástic a vzniklo tak komplikované, drahé a poruchové monstrum, které se u malých aut nevyplatí vyrábět a stejně se nakonec nedodrží předepsané parametry spalin. Navíc o spolehlivosti dieselů před dvaceti lety si můžeme nechat zdát, tak se zavírá krám a budeme zase v malých autech jezdit na benzín, jako jinde ve světě. Ale tak jednoduché to nebude, v hlavách myslitelů se již určitě zrodily další nápady, jak nás spasit, ať to stojí, co to stojí. Co peněz se investovalo do technologií, od kterých se teď upouští. A ten žlutý řepkový nesmysl, co se povinně míchá do paliv, o kterém se už ví, že pro jeho výrobu se spotřebuje více paliva, než sám nahradí. Čekal bych, že se někdo chytí za nos a řekne, skončeme to. Ne, bohužel se v tom točí příliš peněz, tak se už mluví o druhé a třetí generaci biopaliv, to zní vědecky, ale ještě se pořádně neví, z čeho to bude. Naštěstí v USA prokopli buben a spustili Dieselgate, teď už v tom lítá Renault a tím to asi neskončí. Já jsem také měl Golfa 1.9 TDI a byl skvělý, to ještě neměl ani filtr pevných částic, nejsem militantní nepřítel dieselů, u ještě větších aut je to OK, tam se cena technologie rozpustí v beztak vysoké ceně auta, ale nacpat to např. do Dacia Logan 1.5 dCi za 270 tisíc a chtít po tom ekologii je ekonomický nesmysl. A pokud to někdo použije k podnikání a za dva tři roky tam bude mít 200 tisíc, tak to potěš, co mu poleze z výfuku.
Rozkaz byl jasný. Méně CO2. Ať to stojí, co to stojí.
Další články blogera
Tato rubrika neobsahuje žádné články...
Další články z rubriky Společnost
Ladislav Pokorný
Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp
Pan premiér se v médiích opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost by však bylo vhodné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou.
Jan Pražák
Mají mít staří lidé přednost?
Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.
Jan Ziegler
Komunistický guru Marx byl vykořisťovatelem a hrubým člověkem
Na zakladateli vědeckého socialismu toho nebylo moc vědeckého a dělníky vůbec nemusel. Viděl v nich pouze nástroje (užitečné idioty), které svrhnou kapitalismus. Nenáviděl Židy a Slovany včetně Čechů.
Rudolf Pekař
Bacha na sváteční cyklisty
Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.
Tomáš Vodvářka
Velký pátek jako příležitost
Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.
Počet článků 22 | Celková karma 0.00 | Průměrná čtenost 713 |
Pravidelný ranní čtenář Psa a Macka, docela se nechám překvapit, o čem budu já sám vlasně psát.