Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B87ě70l62a 54H51o29r62á74k34o92v95á 1508842199580

Ty hadičky byly děravé a sání u nádrže se nedalo jednoduše odhalit a když se to vyměnilo za plast jako ve Š 1202, tak zas se zvlnilo gumovomosazné kolečko (ventilek) v čerpadle a zas byl problém, ale vždy se dojelo.

0/0
10.12.2016 21:59

P74ř41e47m21y56s29l 76Č18u63l39í27k 8650453482660

Na trh posléze přišly ty černé "gumové" hadičky, s těmi nebyl nejmenší problém. Ty zelené byly zrádné v tom, že nejdříve jen nasávaly vzduch a auto blbě jelo, pak se zase zatáhly a nakonec praskly tak, že z nich stříkal benzín. Stalo se mi jak u 120L tak u favorita.

0/0
11.12.2016 11:50

B48o52h16u26s81l22a90v 73J34i80r39o18u42š62e15k 9295300252268

To, co popisujete je ubohost, každá doba má něco,ani dnes není vše 100%, vadné jap. erbegy , brzdy a pod., padají letadla,proč asi,protože mají závadu , ale to vy nevidíte, protože to co bylo socialistický ,to bylo špatný

+1/−2
10.12.2016 21:54

P79ř11e44m42y50s23l 52Č31u94l15í97k 8220463922220

To, co popisuji, je holá realita. Kdybyste četl pozorně, tak byste pochopil, že uznávám techniky, kteří za toho socialistického marasmu dokázali vyvinout auto, které se technologicky blížilo západnímu standardu, což překvapilo i lidi z VW. Bohužel nedodržení technologie a chybějící kontrola kvality ten výrobek degradovaly na nespolehlivý. Což bylo jasně vidět po nástupu Němců, kteří se s kvalitou vypořádali velice rychle. Ono také proč se za socializmu zabývat kvalitou, když se na ta auta stály několikadenní fronty? Ovšem neviditelná ruka trhu, čili konkurence zapracovala rychle. A nic není dokonalé a padají letadla a rozbíjejí se výrobky, ovšem je rozdíl, jestli i přes veškeré úsilí dojde k chybě, nebo továrnu opustí auto, o kterém se dopředu ví, že má vadné palivové hadičky, nevyžíhané bubny, vadný termostat a pod. Pochopil jste? :-)

+1/0
11.12.2016 11:46
Foto

P11e31t26r 14Š78i49n41d78e42l90á36ř 8149596385624

Proč nesl Favorit označení 136L ? No protože na 1 auto dělají 3 lidi 6 Let....!

+1/−1
10.12.2016 13:40
Foto

P93e83t24r 31Š95i44n53d47e17l13á44ř 8289786725134

Podle MINUSU od Ivana Marka soudím, že podle něj by měl Favorit zřejmě nést označení 131L, protože on měl na tento vůz vyděláno za 1 rok ;-O

0/0
11.12.2016 15:48
Foto

R64o34m39a92n 30K35o86z38e88l 4227296713814

A mi letos prošel favorit STK - i když je to už model 1994 se vstřikováním...a koroze skoro žádná.

0/0
10.12.2016 11:37

B48o65h98u30m35i59r 61M60a14l43ý 6582926327582

Trochu do "mlýna". V roce 1985 8.března jsme zakoupili Š 120 LS za 72 000Kč. Měli jme jí 12 let a najeli 180 000 km. Za tu dobu jsme vyměnili 2x rozvodový řetěz, 1x spojkovou lamelu, 1x všechny prachovky a gumičky v brzdových "prasátkách" a brzdové kotouče, 1x zadní tlumiče pérování + několik žárovek. A začínala se objevovat koroze. Toť vše. Ale jiný kus mohl být horší a nebo také lepší. Každý máme nějaké zkušenosti.

Hezký den

+2/0
10.12.2016 11:15

P22ř49e54m19y48s58l 16Č14u96l25í47k 8190893222450

Škodu 120L jsme měli od roku 1986 a: prasklé těsnění ve vodní pumpě, typická závada, jenže ta těsnění za 10 Kčs nebyla k sehnání, zkroucené zadní bubny, zaolejovaný buben - netěsnící simering, nefunkční termostaty, zelené palivové hadičky, když se do motoru nalily 4 litry oleje, tak půllitr do 500 km zmizel, takže při všech výměnách jsem řekl, že chci jen 3,5 l a byl klid, víčko rozdělovače a kabely... Vozil jsem sebou krabici náhradních dílů. A toto všechno během 75000 km. Oni lidé po čtvrt století už zapomněli, co všechno tam museli opravovat. Já si dělal údržbu sám, tak mám docela přehled.

0/0
10.12.2016 12:16

B57o32h74u19m92i84r 55M97a11l69ý 6842506537512

Také jsem si vše dělal sám a máte pravdu na těsnění vodního čerpadla jsem si vzpoměl. Mě sehnal bratr nějaké říkal od bosche a měl jsem klid. A k tomu oleji, byla udávána spotřeba až 0,7l na 1 000 km. Což byla katastrofa. Při pořízení jiného zahr. auta jsem nemusel dolévat od výměny do výměny oleje.

0/0
10.12.2016 12:44

P84ř84e82m80y76s80l 34Č90u95l81í62k 8910363302500

Olej jsem (téměř) nedoléval, až do prodeje v 75000 km. Pokud si pamatuji, výměna byla po 10 000 Km. To těsnění odešlo každému v cca 15 000 km. Ten problém se vlekl léta, lidi si to soustružili z kuprextitu, někdo prý i z hliníku a všem to drželo, jen ten originál praskal. A uvařené škodovky byl typický obraz v letních silničních zácpách.

0/0
10.12.2016 13:17
Foto

R97o59m49a67n 75K58o44z56e33l 4467186683974

Můžeme být rádi, že dnes se auta vyrábí jinak...škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km značně opotřebené. Dnešní auto s 300 tisíci km vypadá jako vyjeté z fabriky a jezdí jako nové.

0/0
10.12.2016 13:40

P69ř34e65m77y39s32l 71Č33u50l37í36k 8300193372800

Ještě jsem si vzpomenul: Chvíli před tím, než se mi tam na dálnici rozbil rozdělovač, se mi v lijáku na dálnici, když jsem jel v prostředním pruhu, naráz zastavily stěrače. Tak jsem dal hu z plynu a jen koukal vlevo a vpravo, abych si držel alespoň boční odstup. Naštěstí se po pár nekonečných vteřinách stěrače daly do pohybu. Hned jsem sjel na odpočívadlo a zjistil závadu: nebyla dotažená matka táhel u motorku stěrače, prokluzovalo to! A takhle oni ta auta montovali. V té době měl najeto 7500 km. A po dalších asi 20 kilometrech se auto na dálnici zastavilo - ten vysypaný rozdělovač.:-P

0/0
10.12.2016 10:43

V76o59k52o26u79n 49V65l22a61d13i45m82i85r 8242578249988

Cetl jsem, ze ta auta v Boleslavi montovali muklove, divite se?

0/0
10.12.2016 13:33

P51ř11e29m72y40s35l 64Č16u21l23í26k 8810893252590

Byl jsem tam na exkurzi na začátku sedmdesátých let a dělali tam muklové, to není žádné tajemství. Např. leštili ručně karoserie, dost blbá práce.

0/0
10.12.2016 14:05

M78i94l90a20n 83S14t33e25h82l20í18k 7620399803691

Je vidět, že jste si s tím vaším Favoritem dost užil. :-)

0/0
10.12.2016 10:06

V14ě77r95a 11F64o13l25t67ý60n76o62v11á 1298706707319

A já s radostí oznamuji, že v říjnu 2016 můj Fanóš (Favorit) prošel STK.;-D

+3/0
10.12.2016 9:57

P50ř28e40m59y70s41l 47Č16u45l21í30k 8580673612380

Tak ať vám slouží dál. Když se totiž vychytaly ty lemploviny z výroby, tak to pak celkem jezdilo. A pokud s tím nejezdíte daleko, tak dobrý:-)

+1/0
10.12.2016 10:28

J62i50r18i 96V58r31a23b61e57c 3583332295889

Pekne napsano a to zde v republice je plno bolseviku, co to prevzeti Nemcu furt kritizuje. Pokud vim plati i nadprumerne.R^[>-]EU

+1/0
10.12.2016 9:25

J43i84ř91í 65Ř21e77z70n56í93k 4692492553195

No v tom případě by mě zajímalo, v kterém měsíci byl Favorit vyroben? Jestli náhodou nešlo o produkt revolučního nadšení.

0/0
10.12.2016 10:58

M43i71l11a61n 17P69t12á54č48e48k 6712220461112

Takhle poruchová auta se dělávali v pátek nám Favorit slouží po 25 letech ještě dnes

0/0
10.12.2016 11:27



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.