Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B33ě64l42a 30H12o71r56á56k21o68v39á 1688432149220

Ty hadičky byly děravé a sání u nádrže se nedalo jednoduše odhalit a když se to vyměnilo za plast jako ve Š 1202, tak zas se zvlnilo gumovomosazné kolečko (ventilek) v čerpadle a zas byl problém, ale vždy se dojelo.

0/0
10.12.2016 21:59

P61ř24e80m89y64s69l 81Č89u24l97í16k 8570123282530

Na trh posléze přišly ty černé "gumové" hadičky, s těmi nebyl nejmenší problém. Ty zelené byly zrádné v tom, že nejdříve jen nasávaly vzduch a auto blbě jelo, pak se zase zatáhly a nakonec praskly tak, že z nich stříkal benzín. Stalo se mi jak u 120L tak u favorita.

0/0
11.12.2016 11:50

B25o95h75u14s38l73a87v 92J71i27r21o50u55š66e30k 9585440862368

To, co popisujete je ubohost, každá doba má něco,ani dnes není vše 100%, vadné jap. erbegy , brzdy a pod., padají letadla,proč asi,protože mají závadu , ale to vy nevidíte, protože to co bylo socialistický ,to bylo špatný

+1/−2
10.12.2016 21:54

P14ř20e76m85y33s40l 43Č49u43l24í54k 8680373132940

To, co popisuji, je holá realita. Kdybyste četl pozorně, tak byste pochopil, že uznávám techniky, kteří za toho socialistického marasmu dokázali vyvinout auto, které se technologicky blížilo západnímu standardu, což překvapilo i lidi z VW. Bohužel nedodržení technologie a chybějící kontrola kvality ten výrobek degradovaly na nespolehlivý. Což bylo jasně vidět po nástupu Němců, kteří se s kvalitou vypořádali velice rychle. Ono také proč se za socializmu zabývat kvalitou, když se na ta auta stály několikadenní fronty? Ovšem neviditelná ruka trhu, čili konkurence zapracovala rychle. A nic není dokonalé a padají letadla a rozbíjejí se výrobky, ovšem je rozdíl, jestli i přes veškeré úsilí dojde k chybě, nebo továrnu opustí auto, o kterém se dopředu ví, že má vadné palivové hadičky, nevyžíhané bubny, vadný termostat a pod. Pochopil jste? :-)

+1/0
11.12.2016 11:46
Foto

P71e62t64r 15Š40i34n68d51e63l77á24ř 8249256695644

Proč nesl Favorit označení 136L ? No protože na 1 auto dělají 3 lidi 6 Let....!

+1/−1
10.12.2016 13:40
Foto

P63e28t30r 97Š18i75n38d72e45l69á87ř 8399726485134

Podle MINUSU od Ivana Marka soudím, že podle něj by měl Favorit zřejmě nést označení 131L, protože on měl na tento vůz vyděláno za 1 rok ;-O

0/0
11.12.2016 15:48
Foto

R88o17m54a82n 13K65o53z13e62l 4677616563974

A mi letos prošel favorit STK - i když je to už model 1994 se vstřikováním...a koroze skoro žádná.

0/0
10.12.2016 11:37

B71o19h25u72m84i79r 94M33a70l29ý 6372666987272

Trochu do "mlýna". V roce 1985 8.března jsme zakoupili Š 120 LS za 72 000Kč. Měli jme jí 12 let a najeli 180 000 km. Za tu dobu jsme vyměnili 2x rozvodový řetěz, 1x spojkovou lamelu, 1x všechny prachovky a gumičky v brzdových "prasátkách" a brzdové kotouče, 1x zadní tlumiče pérování + několik žárovek. A začínala se objevovat koroze. Toť vše. Ale jiný kus mohl být horší a nebo také lepší. Každý máme nějaké zkušenosti.

Hezký den

+2/0
10.12.2016 11:15

P93ř27e11m60y30s48l 73Č70u68l40í21k 8140213592650

Škodu 120L jsme měli od roku 1986 a: prasklé těsnění ve vodní pumpě, typická závada, jenže ta těsnění za 10 Kčs nebyla k sehnání, zkroucené zadní bubny, zaolejovaný buben - netěsnící simering, nefunkční termostaty, zelené palivové hadičky, když se do motoru nalily 4 litry oleje, tak půllitr do 500 km zmizel, takže při všech výměnách jsem řekl, že chci jen 3,5 l a byl klid, víčko rozdělovače a kabely... Vozil jsem sebou krabici náhradních dílů. A toto všechno během 75000 km. Oni lidé po čtvrt století už zapomněli, co všechno tam museli opravovat. Já si dělal údržbu sám, tak mám docela přehled.

0/0
10.12.2016 12:16

B62o45h61u76m66i62r 30M96a13l58ý 6772246427692

Také jsem si vše dělal sám a máte pravdu na těsnění vodního čerpadla jsem si vzpoměl. Mě sehnal bratr nějaké říkal od bosche a měl jsem klid. A k tomu oleji, byla udávána spotřeba až 0,7l na 1 000 km. Což byla katastrofa. Při pořízení jiného zahr. auta jsem nemusel dolévat od výměny do výměny oleje.

0/0
10.12.2016 12:44

P79ř87e83m84y70s36l 12Č12u47l23í81k 8370123772130

Olej jsem (téměř) nedoléval, až do prodeje v 75000 km. Pokud si pamatuji, výměna byla po 10 000 Km. To těsnění odešlo každému v cca 15 000 km. Ten problém se vlekl léta, lidi si to soustružili z kuprextitu, někdo prý i z hliníku a všem to drželo, jen ten originál praskal. A uvařené škodovky byl typický obraz v letních silničních zácpách.

0/0
10.12.2016 13:17
Foto

R68o73m30a39n 69K34o67z59e10l 4457966963244

Můžeme být rádi, že dnes se auta vyrábí jinak...škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km značně opotřebené. Dnešní auto s 300 tisíci km vypadá jako vyjeté z fabriky a jezdí jako nové.

0/0
10.12.2016 13:40

P51ř82e15m15y13s90l 80Č56u35l42í83k 8560633252310

Ještě jsem si vzpomenul: Chvíli před tím, než se mi tam na dálnici rozbil rozdělovač, se mi v lijáku na dálnici, když jsem jel v prostředním pruhu, naráz zastavily stěrače. Tak jsem dal hu z plynu a jen koukal vlevo a vpravo, abych si držel alespoň boční odstup. Naštěstí se po pár nekonečných vteřinách stěrače daly do pohybu. Hned jsem sjel na odpočívadlo a zjistil závadu: nebyla dotažená matka táhel u motorku stěrače, prokluzovalo to! A takhle oni ta auta montovali. V té době měl najeto 7500 km. A po dalších asi 20 kilometrech se auto na dálnici zastavilo - ten vysypaný rozdělovač.:-P

0/0
10.12.2016 10:43

V78o49k63o84u26n 37V39l37a47d54i17m12i30r 8862478869738

Cetl jsem, ze ta auta v Boleslavi montovali muklove, divite se?

0/0
10.12.2016 13:33

P22ř60e28m42y17s78l 46Č30u31l76í35k 8880733752540

Byl jsem tam na exkurzi na začátku sedmdesátých let a dělali tam muklové, to není žádné tajemství. Např. leštili ručně karoserie, dost blbá práce.

0/0
10.12.2016 14:05

M13i88l19a45n 60S80t68e84h23l45í59k 7970119703931

Je vidět, že jste si s tím vaším Favoritem dost užil. :-)

0/0
10.12.2016 10:06

V18ě47r67a 71F94o44l81t23ý10n13o43v62á 1488116497639

A já s radostí oznamuji, že v říjnu 2016 můj Fanóš (Favorit) prošel STK.;-D

+3/0
10.12.2016 9:57

P70ř98e14m23y20s51l 86Č16u15l37í47k 8820813192760

Tak ať vám slouží dál. Když se totiž vychytaly ty lemploviny z výroby, tak to pak celkem jezdilo. A pokud s tím nejezdíte daleko, tak dobrý:-)

+1/0
10.12.2016 10:28

J75i36r22i 38V66r27a77b41e71c 3883872165129

Pekne napsano a to zde v republice je plno bolseviku, co to prevzeti Nemcu furt kritizuje. Pokud vim plati i nadprumerne.R^[>-]EU

+1/0
10.12.2016 9:25

J96i41ř66í 44Ř59e73z60n93í87k 4592512303415

No v tom případě by mě zajímalo, v kterém měsíci byl Favorit vyroben? Jestli náhodou nešlo o produkt revolučního nadšení.

0/0
10.12.2016 10:58

M62i43l57a60n 10P14t32á37č16e50k 6192440321842

Takhle poruchová auta se dělávali v pátek nám Favorit slouží po 25 letech ještě dnes

0/0
10.12.2016 11:27





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.